Main Navigation

Εφήμερα Ιανουαρίου πέντε

casa-lola-de-andres
ΠΕ 28 Ιανουαρίου
Ο χαρακτηρισμός λούμπεν άρχουσα τάξη για την Ελλάδα είναι ακριβής. Και βέβαια ο σκληρός
πυρήνας της δημοκρατίας μας παραμένει εμφυλιακός. Όταν ακουμπάμε τις ραφές του μας το
θυμίζει η Αμερικανική Πρεσβεία.
*
Αυτό που αποκαλύπτεται είναι πως η ελληνική κοινωνία αδυνατεί να ενσωματώσει τα αθώα
θύματα των τρομοκρατικών επιθέσεων. Δεν ανήκουν στο πεδίο ευθύνης των συντεχνιών.
Και κοινωνία πολιτών δεν υπάρχει.
*
Η Ελλάς έχει πολιτισμό πια ερεθισμού της ματαιοδοξίας.  Και όλα επιβαρύνονται γιατί δεν
έχει ακόμη συνείδηση αυτής της μαγάρας. Δεν αποκτάται έτσι ούτε η αυθεντική έκφραση
ούτε το φάντασμα του μεγαλείου. Ο παπανδρεϊκός κοινωνικός χυλός του ενιαίου μισθολογίου
επαναταξικοποιείται βίαια. Και όλα τα δικαιώματα και τα κεκτημένα μπαίνουν σε εισαγωγικά.

ΠΑ 29 Ιανουαρίου
Επειδή ο καθημερινός μας εξευτελισμός αρχίζει από το δε βαριέσαι στα μικρά, προσωπικά, χωρίς
ζηλωτισμό, χωρίς φωνές ψευτοανωτερότητας ρένου, χωρίς γκορπισμό, έχω αποφασίσει εδώ
και καιρό πως δεν συγκατανεύω στις μικρές καθημερινές προσβολές που διαλύουν την
επιδίωξη ενός ήθους, από όπου κι αν προέρχονται. Με αυτά τα μικρά εξάρθρωσαν το ήθος των
ποιητών τα τελευταία χρόνια.
*
Οι καθοδηγητές ήξεραν τον Λένιν, οι ευσεβιστές τον Απόστολο Πάυλο, όθεν ο Λένιν είναι ο
Απόστολος Παύλος του Κομμουνισμού και ο Απόστολος Πάυλος ο Λένιν του ευσεβισμού.

ΣΑ 30 Ιανουαρίου
Το είναι του Χάϊντεγγερ είναι σαν την ευτυχία. Δεν ενδιατρίβεις εκεί, σε φωτίζει για στιγμές.
*
Επειδή η γραφή είναι ορφανή από πατέρα μπορεί να εκφράσει την ορφάνια μας από Θεό.
*
Ο Θεός του Χάϊντεγγερ δεν είναι ο Θεός των ακτίστων ενεργειών, δεν είναι ο Θεός.
*
Γιατί ανάβεις το καντήλι; Θέλεις κάτι από το Θεό; Όχι, το ανάβω επειδή ακριβώς αυτό τον
καιρό δεν θέλω τίποτα.
*
Μπορείς όμως να πεις πως ο έρωτας του Ρένου για τον Α2, τον Κουκούλη  είναι ένας
από τους μεγαλύτερους παιδευτικούς έρωτες που γνώρισε η νεοελληνική λογοτεχνία.
*
ΚΥ 31 Ιανουαρίου
Ο Ντερριντά εγείρει μια καινούρια ανάγνωση στην “εποχή” των Σκεπτικών. Που πάνε
που γυρίζουν ανάμεσα στην ελληνίδα γραφή και στην Αγία Γραφή τριγυρίζουν όλοι.
Η θρησκεία είναι συνεχής και απειλητική βαρύτητα της φιλοσοφίας.
*
Ο θετικός επιστήμονας έχει την παράνοια να πιστεύει πως θα βρει ανιχνευτή τύπου
μικροκυμάτων για να σκανάρει της παγιδευμένες λέξεις του υστερικού για
να τον θεραπεύσει.
*
Οι μορφωμένοι σκλάβοι είναι κιόλας μια δυνατότητα της συσσώρευσης της πληροφορίας.
Γι’ αυτό επείγει να μάθουμε από τους αμόρφωτους το μηχανισμό που στα γεράματά τους τούς
έκανε σοφούς.

ΔΕ 1 Φεβρουαρίου
Έκανα μια ψυχανάλυση του Φεβρουαρίου. Άρεσε αρκετά. Μάλλον θα έκανα ανάγνωση κακή
σαν αυτές που κάνει ο Καραγάτσης στα κείμενά του όταν αναφέρεται στην ψυχανάλυση.
*
Όταν μου φέρνει σε ένα κείμενο λέξεις της δημοτικιάς αχώνευτες και σε πυκνότητα, θα ήθελα
απλώς να επισημάνω ότι κάθε μια από αυτές θέλει πολύ κόπο περικειμένου για να βλαστήσει
στην προφορικότητα του παρόντος. Αυτό καταλάβαινε ο Σεφέρης και πιο πολύ ο Ελύτης και
δεν το κατάλαβε ποτέ ο Λορεντζάτος.
*
Ποιητής είναι αυτός που έχει τη δύναμη να αλλάξει τη γλώσσα της καύλας των συγχρόνων του.
*
Εξακολουθούμε να παραγνωρίζουμε την συνεισφορά μερικών χιλιάδων λέξεων των
καθαρευουσιάνων αλλά χρησιμοποιούμε χαρτοκόπτη, διακορευτή και εκτυπωτή.
*
Ο Μαρωνίτης είναι ανάπτυγμα των λίγων στίχων του Ομήρου που μετέφρασε ο Σεφέρης.
Και είναι πάντα δεύτερος μετά τις ανώνυμες μεταφράσεις σε πεζό του Μεσοπολέμου που
ανακαλύφθηκαν, για κακή του τύχη, όταν διεκπεραίωνε τις δικές του.
*
Τι μου έμεινε από την τελευταία ανάγνωση της Θείας Κωμωδίας; Ένας θεμελιώδης βηματισμός
του στίχου και η απορία αν θα μπορούσε κάποιος να βάλει συγκαιρινούς πολιτικούς να παίζουν
μέσα ένα ποίημα.

ΤΡ 2 Φεβρουαρίου
Λάψους εχτές: γι’ αυτό διδάσκω Ψυχανάλυση, αντί για Ισπανικά. Θα επιβάλλω στον εαυτό μου
να ακούσει όλα τα Κουαρτέτα του Μπετόβεν, εννιάμιση ώρες, για να μάθω αυτό που θέλει να
κάνει ψυχανάλυση την πειθαρχία της δημιουργικής ακοής. Τι δουλειά έχει ένας λογάς
με την ψυχαναλυτική πρακτική;
*
Τη κωλαράκι θα είχε πιάσει στην κα Ρουντινέσκου ο Λακάν δε λέγεται.
Οκτακόσιες σελίδες βιογραφία.
*
Και βεβαίως χρησιμοποιώ το Λακάν. Τι ήθελες; Να χρησιμοποιώ τις θεωρίες του Στάλιν
για τη γλώσσα που χρησιμοποιεί η Γενιά του ’70 και αρκετοί του’ 80;
*
Αν δεν βαριόμουνα θα έγραφα τη συνέχεια του Ζητιάνου του Καρκαβίτσα ένα αιώνα μετά.
Καθηγητής νυχτερινού, κρατικοδίαιτος με σχολή ποίησης και λογοτεχνικό περιοδικό.
*
ΤΕ 3 Φεβρουαρίου
Αι Αθήναι των αλκυονίδων ημερών. Από τον καιρό που οι σύγχρονοι Αθηναίοι έχασαν
τη διδασκαλία της θέας και την διαπαιδαγώγηση των γύρω βουνών κατάντησαν
τριτοκοσμικοί βάρβαροι. Ο Υμηττός και η Πάρνηθα και το Αιγάλεω κάπως θα μπορούσαν
να μας συγκρατήσουν.
*
Το βραδινό καφέ με το Β. και το Λ. πληρώνω τώρα, καθώς η νύστα έχει γίνει στιγμή μακρινή.
*
Πάνω από πέντε χρόνια κάνω πειραματική λογοτεχνία, γελώντας με τους νέους που
τη θέλουν αλλά είναι κάτω από τη μύτη τους και δεν έχουν μάθει ακόμα να την ανακαλύπτουν
χωρίς το δεκανίκι των εξουσιών της λογοτεχνίας. Οι ανάπηρες πρωτοπορίες των αρχών
του εικοστού πρώτου.
*
Τα ποιήματά της ήταν πολύ πρωτότυπα για να μην κοπιάρει κάποια ξένη ποίηση
που παρέλειψε να μεταφράσει και εκμεταλλεύεται.
*
Οι Ελληνίδες συνήθως είναι ποιήτριες από τη μέση και πάνω, από τη μέση και κάτω
είναι μεταφράστριες. Εξαιρείται η Κατερίνα Αγγελάκη Ρουκ.
*
Ας επιτρέψουμε στο Γιάννη Δάλλα να δείξει άλλη μια φορά αμετροέπεια.

Ένα σχόλιο στο Εφήμερα Ιανουαρίου πέντε

  1. Marianthi Giannaraki 5 February 2016 στις 5:35 am #

    Κάνα δείγμα από τις μεταφράσεις του Μεσοπολέμου;

Σχολιάστε

Concept by deux creative. Development by Dimitrios Topouzidis

Pinterest
EmailEmail
PrintPrint